Jag är en blivande student!

Min rubrik finns det hur mycket som helst att skriva om, alla tankar och känslor samt förväntningar och schemalagd planering under nolleperioden. Men... jag måste börja med att säga hur trist det var att nyss skrivit ett inlägg om min dag idag, högskolan och vad man gör nu och vad händer? Jo, datorn börjar sega och jag råkar av någon anledning inte spara inlägget vilket jag först trodde, men nej det fanns inte kvar. Det brukar sparas om liknande händer på arkiv, men bara några meningar vilka jag tog bort för det var ju inte alls nå roligt att det hände. Jag börjar bli trött och hade just fått ihop hela inlägget så händer det där, men det finns väl en anledning till det också men just nu är jag lite för trött för att överhuvudtaget fundera över det.

Sammanfattningsvis har min dag varit helt okej idag. Min morgon har varit tidig och stressfri, for iväg till Finland med farmor och farfar just före nio och varit där och hälsat på folk och även klippt mig hos farmors frisör. Jag blev faktiskt nöjd, även fast jag brukar vara kräsen och det var väldigt skönt att klippa igenom det. Jag tunnade mest ut det och klippte en liten lugg. Den blev tunn för jag kände mer för det idag och jag tänkte att det går ju att spara ut om jag vill fortsätta ha lugg, vilket jag får se... Vi svängde även förbi Ikea, vilket var roligt!

Nu sitter jag med en hårfärg i och tycker det är lite trist att det gått så mycket tid nu framför datorn. Jag färgar inte så rött denna gång, utan mer brunt med rött i kan man väl säga. Jag har en annan förpackning färg som är mycket rödare, men den tar jag kanske en annan gång. Jag har funderat på det där med rödhåret; jag trivs i rött och är verkligen jätteglad att jag tog tag i att färga det, men jag vill inte lessna och jag tycker ändå om brunt också... Jag får se helt enkelt, jag ska prova mig fram...

Jag har även hunnit göra flera saker på min "att-göra-lista", vilket känns jättebra och skönt! Jag älskar listor och ibland behövs dom.

Tre bra saker för tisdagen:

- Jag har känt mig glad, förväntansfull och även nervös bland annat inför imorgon vilket gjort att min dag har varit bra och jag har tänkt mindre på negativa tankar och varit mer avslappnad. Så vare sig det har med studentperioden eller att jag börjar gå vidare lite mer inombords att göra är jag tacksam för det!

- Umgåtts med farmor och farfar idag, kan inte med ord säga hur mycket jag älskar dom!

- Träffat Sofie och haft väldigt trevligt!

Snart ska jag tvätta ur hårfärgen och duscha. Sen blir det att göra iordning sig för sängen med läsning och försök att sova. Vi hörs IMORGON!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0